zondag 30 augustus 2009

Test test

Als ik nu zomaar begin te schrijven, wat komt er dan uit mijn toetsenbord?
Toegegeven: zomaar begin ik niet te schrijven. Het begint al met die eerste zin. Die bedenk ik op voorhand. En dan denk ik: wat als ik daar nu eens een tekst achter schrijf? Waarover zou die dan gaan? Waarschijnlijk zou ik schrijven over schrijven. Met typfouten die ik voortdurend moet corrigeren. En zo geschiedt aldus.
Ook die 'en zo geschiedt aldus' zat al in mijn hoofd.

Riceboy Sleeps. Niks voor mij. Gehypete omdat het van die Sigur Rószanger is.

Wallonië is een ander stokpaardje van mij. Ik praat er graag over, ik bedoel dat ik op een nogal politiek correcte manier Wallonië leuk vind. Maar het gaat verder dan dat. Ik geef namen van Waalse steden in op Google. Soms neem ik er zelfs de trein naartoe. Morgen ook weer.

Hopelijk gaat de zon dan een beetje schijnen, want nu is het maar koud. Mijn voeten zijn koud, maar toch wil ik geen kousen dragen. Zo beklemmend soms.

4 opmerkingen:

elke zei

Een zeer geslaagde test toch wel. Nog van dat en meer frequent (vraagteken)

Linn zei

Het was zowaar prachtig weer gisteren. In welke Waalse stad heb jij daar van genoten?

Alexander zei

In Ciney. Van het gelijknamige bier. Leuk stadje. Eerder een dorp eigenlijk. Met een mooi park.

pascal digital zei

wat je zeer goed kunt, is de aandacht van de lezer opeisen - schitterende eerste zinnen, eerste alinea. Alweer.