donderdag 17 maart 2011

Russisch blauw

De cast van 'Lost'. Mooie vrouwen, een occasionele stoere bink. Ik heb seizoen drie uitgekeken en begin morgen aan seizoen vier. De protagonisten zijn fotomodellen. Ze trekken mij aan en benevelen mijn rationele oordeel.

Sawyer. Echte naam: Josh Holloway. Mooie man. Een beetje glad, maar zonder twijfel een mooie man. Op jonge leeftijd koos hij ervoor om fotomodel te worden, las ik op Wikipedia. Je moet het maar kunnen, beslissen dat je fotomodel wordt. Had iemand hem gevraagd voor een fotoshoot? Werd hij op de bus ontdekt door een spotter? Schreef hij zich gewoon in bij een modellenbureau?

(Zomaar terloops: gisteren stootte ik op een volstrekt neutrale website op een foto van een ongelooflijk mooi tienjarig jongetje. Een heel mooi kind. Een fotomodel in spé - daarom stond zijn kop allicht op die site, omdat hij zo mooi is. Ik weet zeker dat hij mensen onbewust blij maakt, zoals mooie mensen dat wel vaker doen.)

Mensen willen mooie mensen zien. Mensen willen zelf mooi zijn, maar voor de een is dat al makkelijker dan voor de ander - "al laat schoonheid zich eigenlijk niet echt vangen". Maar mooi zijn is heel belangrijk. Héél belangrijk. 'Lost' is een gigantisch succes geworden vanwege zijn zeer aantrekkelijke protagonisten. Er zijn films waarin Brad Pitt meespeelt waarvan ik niet weet of ze goed zijn, gewoon omdat Brad mij te zeer in beslag neemt. De films van Pedro Almodovar zijn doorgaans heel mooi. Dat Penelope Cruz vaak de hoofdrol vertolkt maakt zijn films zelfs onweerstaanbaar. Of films waarin een mooi onbekend meisje een bijrolletje speelt. Dan moet je aan het eind van de film de hele cast doorlopen op zoek naar haar echte naam. Loont bijna altijd de moeite. Mooie mensen houden de droom levend. Dat op een dag alles goedkomt.

In seizoen drie van 'Lost' ontdekte ik Tania Raymonde, een meisje van 23 uit Los Angeles. Ze speelt een bijrol, één die haar leuk maakt, en ze ziet er geweldig uit. Ze heeft Russisch bloed en spreekt heel goed Frans. Interessante afkomst. Ze is heel mooi, met dat kleine minpuntje dat ze het zelf maar al te goed weet.

Wat maakt haar zo mooi? Het is vaak vrij moeilijk te benoemen wat iemand mooi maakt. Tania heeft om te beginnen prachtig haar. Golvend is altijd goed. Zwart haar en blauwe ogen. Op de foto's die ik het mooist vind, lacht ze bewust niet. Ze daagt mij uit. Iemand zal haar zover moeten krijgen dat ze kan lachen. Ze is koppig en intelligent. En mooi. Ze heeft letterlijk een grote mond - figuurlijk waarschijnlijk ook. Ze is op geen moment schattig, ze is integendeel bewust verleidelijk, maar dat stoort voor één keer niet. Ze heeft een uitgesproken kin en een lichtjes onpeilbaar exotische huidskleur - ook heel belangrijk die twee. En ze is vooral behoorlijk mysterieus. Ik kan echt niet raden wat voor iemand ze zou kunnen zijn, waar ze zich privé mee bezighoudt. Helaas voor mij zou ik het heel graag willen weten. Echt heel graag.

De zon en daarna de zomer zullen soelaas brengen.

Geen opmerkingen: