woensdag 11 augustus 2010

Kssst!

Moet ik mezelf ook eens niet met zo'n artiestennaam bedenken zoals deze kleinkunstenaar en deze verantwoord bebrilde dat hebben gedaan? Ik denk van niet.

Mocht ik echter van gedacht veranderen, ik zou mezelf Aleksandr D. Rashok noemen. Vraag me niet waarom, ik heb er mijn redenen voor, maar die ga ik niet aan uw neus hangen.

En over uw neus gesproken: steek die tout court eens in andermans zaken. Het kan toch zeker niet de bedoeling zijn dat u hier op mijn blog vanalles over mij te weten komt, persoonlijke dingen, terwijl u mij helemaal niet kent? Wat moet u daarmee? U kan er zelfs met niemand over spreken - ja, u kan zeggen: "die blogger, die Ali, wat schrijft die daar allemaal" - maar voorts bent u daar niks mee want u kent mij van haar noch pluim in het echt en zou me niet eens herkennen op straat. Op die manier is er voor u ook niet veel aan hé? Mocht u mij nog op de man af kunnen zeggen: "wat een gekke jongen ben jij," maar dat kan u niet en zo is het goed. Hoewel.

Onlangs zag ik u lopen, ik had u herkend. U zag eruit als een 'lezerke', een bibliotheekmus. U hebt germaanse gestudeerd, nee? Iets dergelijks? Ik twijfel er niet aan dat u over een universitair diploma beschikt en dat u mooi Algemeen Nederlands spreekt.

Daar sta ik soms bij stil: hoe u misschien zou verschieten als u wist hoe 'plat' ik spreek, ik met mijn nonchalante regiolect dat ik ook nog eens cultiveer. Schrijven en spreken zijn twee verschillende dingen, zeg ik altijd maar weer. En voor ik het weet praat ik plat Brabants en schrijf ik bijna op z'n Hollands. Nou?

Als ik u vraag wat u hier te zoeken hebt en waarom u vanalles over mij te weten zou willen komen, zal u wellicht argumenteren dat ik mijn tekstjes dan maar niet op het internet moet gooien. Natuurlijk begrijp ik u daarin, maar anderzijds zou ú misschien ook iets minder uw best kunnen doen om mij te zóéken op dat internet. Er zijn genoeg blogs waar er wél over 'belangrijke zaken' geschreven wordt en waar u kan reageren en in discussie gaan. Discussiewerpen, zeg maar, oftewel: polemiek. Al is dat wel erg hoogdravend.

Dus kortom: wat doet u hier (nog)? Kssst! Wegwezen! Het is mooi weer buiten, ga een pinacolada drinken, ga een coupe mokka eten, weet ik veel, maar ga gewoon weg en blijf weg. Danku.

Ja, nu is het stil hé. Nu reageren ze niet.

Zou ik misschien wat meer reclame rond deze (dit?) blog moeten maken?

Geen opmerkingen: