woensdag 27 juni 2007

2606

Liedje dat ik u zonder verdere verplichtingen wil tippen:
"The Dance" van P.G. Six

Wat u moet weten voor u zegt dat de nieuwe verzamelde remix-conceptplaat van Hooverfuckinphonic de Belgische plaat van het jaar is: besef dat er ook in Brussel en Wallonië muziek wordt gemaakt,
maar besef vooral dat ondermeer ook Dez Mona een bijzonder debuut op u heeft losgelaten. Dat u het tot nog toe niet had opgemerkt of dat u het genegeerd hebt is niet goed te praten, maar u krijgt nog een herkansing.

Was het niet Saskia De Coster die in Lux.XL een lans brak voor dit Antwerps gezelschap? Jazeker.
Hoe ze haar lofbetuiging precies formuleerde, zoekt u zelf maar op. Of ze een goede schrijfster is laat ik op basis van dat stuk proza in het midden, dat ze oor heeft voor kwaliteitsmuziek lijkt me dan weer wel een te maken vaststelling.
De feitelijke recensie over "Moments Of Dejection Or Despondency" leest u binnenkort op goddeau, nu kan ik wat Dez Mona betreft enkel besluiten met de raad om deze plaat bij voorkeur 's nachts af te spelen. En in één adem wil ik daaraan toevoegen dat deze cd wat dat betreft een mooie tegenhanger vormt voor het heerlijke "Science" van Thomas Dybdahl. Die plaat is uitgesproken geschikt voor een heldere ochtend, en daar waar je voor Dez Mona's muziek best een hartverscheurende relatie hebt weten stuklopen, kan je met "Science" in je woonkamer maar beter een geliefde in de buurt hebben...

1 opmerking:

Jan zei

Dank voor de link!