maandag 10 november 2008

Hetgeen nu het geval is

Even nadenken over wat ik vandaag ook weer allemaal heb gedaan. 'Allemaal' heb gedaan? Ik weet niet of 'al' die dingen zich überhaupt laten tellen. En mocht dat zo zijn, dan ben ik er de man niet naar om het te doen.

Ik vroeg me af vandaag of ik buitenproportioneel veel idioten ken. Daarom deed ik navraag bij enkele mensen en zij zegden ook een hoop idioten te kennen. Een buurvrouw die hen 's nachts uit hun slaap houdt door onophoudelijk tegen de muur te bonken, een andere buurvrouw die weigert een boom te snoeien, zo'n dingen. Dreigen met rechtzaken, dat ook. Modern doen, niet met elkaar praten. Dat ook.

Zelf ken ik mensen die ergens op bezoek gaan en daar sigarettenpeuken op de grond achterlaten. Die mensen openen andermans frigo en doen andermans fruitsap open, terwijl ze andermans sandwichen opeten, besmeerd met tonijnsla die niet van hen is. Het zijn deze mensen die je vragen of ze je fiets kunnen lenen, zonder de intentie hem terug te brengen. Het zijn deze mensen die natuurlijk helemaal geen fiets hebben, duh. Daarom vragen ze immers of ze de jouwe mogen hebben, tiens.

Ik ken mensen die een buggy met zich meezeulen met daarin een kind. Ik ken mensen die zo'n buggy ergens in een hoekje parkeren om dan duchtig aan het smoren te gaan. Het zijn die mensen die vergeten zijn dat dat kind daar ook nog ergens is, zo tegen het ochtendgloren. En het zijn die mensen die ik liever niet over de vloer zie komen op de plek waar ik woon.

Hetgeen nu wel het geval is.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Omdat ik er telkens weinig aan toe te voegen heb en enkel maar instemmend kan knikken, probeer ik mijn reacties wat in te tomen.

Maar af en toe moét ik het gewoon laten weten: wat een mooie, treffende stukjes heb ik hier de afgelopen dagen alweer gelezen.

Vooral niet stoppen.

Anoniem zei

En nog zo'n idioot die ook nog eens jouw weblog leest.
(Ik zou heel goed functioneren bij jou in huis, die zie ik nu al)