woensdag 2 juli 2008

Mediocre indie shit: de 1/16e finales

Met 13 'inzendingen' + 1 (die van mezelf) was uw opkomst voor de voorronde van dit spel een tiental dagen geleden onverwachts hoog. En gelukkig maar, want anders hadden we hier - vooroorlogse geneeskunde nog aan toe - te maken gehad met een doodgeboren baby. U koos goed, u liet de vier topreekshoofden ongemoeid (hoewel, zie verder) en elimineerde enkele namen terecht uit de wedstrijd. Foo Fighters en varianten, daar doen wij op onze leeftijd niet meer aan mee, en ook om het verlies van Bright Eyes was ik niet rouwig. Daarvoor heb ik zo mijn redenen.

Hier en daar moest ik zelf nog knopen doorhakken. Dat was met name het geval in de strijd tussen Sufjan Stevens (3) en Jeff Buckley, die elk met zeven stemmen achter hun naam, een plaatsje in de volgende ronde verdienden. Ik gaf Sufjan na rijp beraad een "wild card" (een term uit het tennis), de redenering volgend dat hij én hoger staat in mijn last.fm-top 50, én nog heel wat moois kan voortbrengen in de nabije en verre toekomst. Mocht hij tenminste niet verdrinken in de Mississippi.

Doch, genoeg gelöterd. Hier zijn de 1/16e finales die het u nog moeilijker zullen maken te beslissen. Stemmen doet u nog net zoals vorige keer (en dus ook 'massaal'). Ik zal het voor de zekerheid nog eens voordoen door als eerste mijn stemmen uit te brengen.

* Radiohead (1) vs. PJ Harvey
* Elliott Smith (2) vs. Tom Waits
* Sufjan Stevens (3) vs. Sigur Rós
* Wilco (4) vs. Cat Power (16)
* Low (6) vs. Death Cab For Cutie (15)
* The Strokes (7) vs. Bonnie 'prince' Billy (14)
* dEUS (9) vs. Eels (13)
* Iron & Wine (11) vs. Grandaddy (12)

16 opmerkingen:

Alexander zei

* Radiohead
* Elliott Smith
* Sufjan
* Wilco
* Low
* The Strokes
* dEUS
* Grandaddy

Anoniem zei

* Radiohead
* Elliott Smith
* Sufjan Stevens
* Cat Power
* Low
* Bonnie 'prince' Billy
* Eels
* Grandaddy

Anoniem zei

Ik heb een donkerbruin vermoeden wie dit zal winnen eigenlijk...

Radiohead
Elliott Smith
Sigur Rós
Cat Power
Low
Bonnie 'Prince' Billy
Eels
Grandaddy

Anoniem zei

* Radiohead
* Tom Waits
* Sigur Rós
* Wilco
* Low
* The Strokes
* dEUS
* Iron & Wine

Anoniem zei

Radiohead
Elliot Smith
Sigur Rós
Wilco
Low
The Strokes
Eels
Iron & Wine

Anoniem zei

* PJ Harvey (Ik vind die van Radiohead arty farty wankers, maar sta blijkbaar alleen met mijn mening)
* Elliott Smith (Hartverscheurende keuze)
* Wilco
* wederom onbeslist
* Bonnie 'Prince' Billy (The Strokes zijn leuk, maar... erg vergankelijk)
* eels (geen discussie)
* Grandaddy (eveneens hartverscheurend)

Anoniem zei

Radiohead
Tom Waits
Sufjan Stevens
Wilco
Low
Bonnie 'prince' Billy
dEUS
Grandaddy

Geert Simonis zei

Radiohead
Tom Waits
Sigur Ros
Cat Power
Low
The Strokes
dEUS
Grandaddy

Anoniem zei

Radiohead
Tom Waits
Sigur Ros
Wilco
Low
Bonnie Prince Billy
(pasbeurt)
Grandaddy

Anoniem zei

ik was net aan het denken, zijn dit niet al de achtste finales eigenlijk?

Alexander zei

Ja, eigenlijk wel.
Hou het stil.

Anoniem zei

Radiohead
Tom Waits
Sigur Ros
Wilco
DCFC
The Strokes
dEUS
Iron & Wine

Anoniem zei

* PJ
* E. Smith
* Sufjan (die versta ik tenminste)
* Wilco
* Low
* Bonnie (I see a darkness)
* Eels (de keuze van 't verstand)
* Grandaddy

Anoniem zei

PJ Harvey (shoot me)
Tom Waits
Sigur Rós
Cat Power
DCFC (de enige of wat?)
Strokes
Eels
Grandaddy

Anoniem zei

PJ Harvey
Elliott Smith
Sufjan Stevens
Cat Power
DCFC
The Strokes
dEUS
Grandaddy

Anoniem zei

PJ Harvey
Tom Waits
Sufjan Stevens
Cat Power
Low
Bonnie 'prince' Billy
Eels
Grandaddy