dinsdag 9 december 2008

Beetje "journalastig"

Een headline voor de deadline. Ik moet 'm maken, ik moet 'm halen. Maar ik heb daar zo weinig zin in soms, en ik heb ook zo weinig inspiratie.

Ideeën noteren in een Word-file. Dat is niet de manier waarop ik goed en graag werk. Maak ik mezelf wijs, omdat ik het nooit eerder probeerde. Het moet er meteen opstaan of het komt er niet op. Zo heb ik altijd gedacht over mijn manier van werken. Misschien kan het ook anders?

Actualiteitswaarde is van belang. Of toch in de meeste gevallen. Ik geef toe: stukken die inspelen op de actualiteit zijn vaak het leukst om te lezen. Laat ze dat dan ook zijn om te schrijven.

Een groot publiek aanspreken. Zo groot mogelijk. Zonder al te plat te gaan. Een kunst. Die ik tegen wil en dank onder de knie tracht te krijgen. Want fuck het grote publiek. Dat kan ik hier wel zeggen, toch?

Nog een geluk dat ik me van de lay-out niks moet aantrekken.

1 opmerking:

Oran zei

"Actualitiet"? Freud kan het niet laten om even te monkellachen.