woensdag 24 januari 2007

Inzicht

Ik ga er vanuit dat ik een leerprobleem heb.
Dat ik bepaalde verbanden niet leg.
Dat ik bepaalde inzichten niet verwerf.
Soms straf ik mezelf en zeg ik dat het allemaal te maken heeft met luiheid.
Geen zin om te blokken.
Geen drang.
Geen ambitie.
En ik wil mezelf niet verkopen.
Geen papegaaienwerk.

Ik bemerk dat vooral die laatste twee in mijn nadeel spelen.
Ik moet er meer 'goesting' in krijgen.
Ik moet wíllen.
Ik kan het wel.
Maar ik moet ervoor werken.
Op de arbeidsmarkt zijn het ook de meest ijverigen die de jobs wegkapen.
De gestudeerden.
Ik mag niet buizen.

Het leven leert me echter dat alles tijdelijk is.
Dat alles verdwijnt.
En wie voldoening uit het tijdelijke haalt, is dat geen domoor?
Ik weet het nog steeds niet.

En ik heb het adjectief 'depressief' niet eens gebruikt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Intrigerende blog heb je hier, met korte, doch niet hapklare - smakelijke - zinnen (van schrijftaal gesproken).

Alexander zei

Bedankt.
Read on & spread the word!