vrijdag 26 januari 2007

Met cultuurminnende permissie

"Hou jij van gedichten?"
Ik had haar niet verstaan.
Ik zei dat ik wel eens wilde kijken.

Ze stellen manwijven te werk in de bib.
Met permissie.

De gedichten staan op aparte kaarten.
Ze ruiken lekker, die kaarten.
Lekker ruiken is schrijftaal,
maar lekker ruiken ze.

Stijn Vranken, begod.
Maakt stand up-poetry - ahum.
Hij zei dat we op zijn zakje moesten letten.
Een grapje.

En Zwagerman van 'Gimmick!'
Matig boek.
Onleesbaar.
En zijn gedicht ook.

Toon Tellegen dan maar.
Met haakjes.
Vraagtekens.
Met haken en knopen.

Ik hou niet van gedichten.
Ik ben niet in staat ze te waarderen.

2 opmerkingen:

freaq zei

Ken jij Bram van Moony? Zo ja, vraag hem gerust eens over mij, hij zal je wel perfect kunnen vertellen waarvoor ik schrijf en waarbij ik werk... :-)

Anoniem zei

Echt jammer.