dinsdag 3 april 2018

Kim Jong-Goedele

Er hangt al een aantal maanden een foto van Kim Jong-Un bij mij aan de muur. Kim staat erop met een sigaret tussen zijn vingers, terwijl hij zijn krankzinnige lach lacht en zijn gekke kapsel fier overeind staat. Het is een foto die ik instant geweldig vond toen ik hem, bij een artikel over ‘s mans bewind, in Humo aantrof. Ik wist meteen dat ik die foto tegen mijn muur wilde hebben. En ja, natuurlijk vroeg ik me af of dat wel ‘oké’ was en natuurlijk wist ik meteen dat dat ‘niet oké’ was, maar ik vond het een leuke foto en daarmee basta.
Als ik naar die foto kijk, denk ik helemaal niet aan de misdaden die die man begaat of aan zijn autoritaire bewind, ik zie alleen maar dat grappige gezicht, los van de psychopathische persoonlijkheid die erachter schuilgaat. Is dat aanvaardbaar? Het zal wel niet, maar ik trek het me niet aan.
Eveneens uit Humo scheurde ik een prachtige foto van Goedele Wachters (het kost me enige moeite om dit op te schrijven). Een prachtige foto van een mooie vrouw, want ja, of ge haar nu graag hebt of niet, Goedele is onmiskenbaar een mooie vrouw. Helaas kan deze foto onmogelijk aan mijn muur, want hoe mooi Goedele op deze foto ook is, als ik naar haar kijk zie ik toch dat overijverige nieuwsanker dat mij in Het Journaal toespreekt alsof ik een kleuter ben. Want dat toontje van haar, ik word er knettergek van. Dus nee, Goedele niet, maar Kim wel.
Toch moet ik naar een oplossing zoeken voor deze foto van Goedele Wachters, want als ik hem bij het oud papier gooi zal ik er ook spijt van krijgen. Ik zal hem in een map bewaren waar ik hem soms nog eens kan bekijken. Dat is wat ik ga doen. Maar aan mijn muur, da’s echt geen optie. Aan mijn muur enkel foto’s of afbeeldingen die bij mij een goed gevoel oproepen. Afbeeldingen, bijvoorbeeld, van de president van Noord-Korea.

Geen opmerkingen: