woensdag 13 juni 2018

Zou je toch moeten weten?

[Vrij naar 'You Oughta Know' van Das Racist]
Je zou moeten leren dat je nooit meer moet studeren, baby
Zou je toch moeten weten?
Je zou moeten leren dat je nooit meer moet studeren, baby
‘t Leven is echt veel te kort.
(x2)
Een diploma halen, niet lang blijven dralen
Heel veel pintjes drinken en dan ‘s ochtens van je kater balen
Maar tja, voor een duim van je pa
Die zelf advocaat, diplomaat of in een winkel staat
En da’s ook wel cool, ja, zelfs bijna zo cool, ja, als volgende test
Met vork en mes
Daar kan je soep mee eten, valt altijd te proberen
Maar tuurlijk effe wennen en dan stilletjes bekennen, ‘t is een moeilijk proces
Scheppen of harken - schransen als een varken?
Nee, soep eten of drinken dat leren ze je niet op school
Nog voor je ‘t weet doe je het fout, geraak je op de dool
Slurpen? smakken? Nee, da’s alvast niet hoe het moet
Observeer je vrienden, doe hen na en kijk vooral heel goed
Let ook op wat ze dragen - een pyjama en wie weet een hoed?
Of kies je eigen stijl - overwin jezelf, smaakt altijd zoet
Bel je ouders, vraag hen om geld, maar sta wel steeds op goede voet
En zuip dan coma, plas dan wild, dans op combi’s - wees officieel de coolste dude
Want
Je zou moeten leren dat je nooit meer moet studeren, baby
Zou je toch moeten weten?
Je zou moeten leren dat je nooit meer moet studeren, baby
‘t Leven is echt veel te kort.
(x2)
We loeren steels naar de meisjes, geven hen punten, achtjes, zesjes of vijfjes
Ik voel me soms wat stijfjes - wrijf met je lenige handjes over mijn lijfje
Languit in de zetel, beetje overdrijvend, blijvend aandacht vragen, nooit versagen
Met de overgave van een niet zo brave halvegare, bijzondere rare
Laat ik mij masseren, zonder heel veel kleren, drijf ik op wolken, koeien gemolken
In mijn rug geen dolken en geen nood aan tolken, voor jouw lichaamstaal waarin ik verdwaal
Blijf maar rustig kneden, vrouw van lichte zeden, ‘t is zo lang geleden, was bijna vergeten
Al die doffe proffen, dito leerstoffen en ik op mijn sloffen naar de aula
Nou ja, zou ja, haha
Leidt die abracadabra nu echt naar een diploma?
Je zou moeten leren dat je nooit meer moet studeren, baby
Zou je toch moeten weten?
Je zou moeten leren dat je nooit meer moet studeren, baby
‘t Leven is echt te kort.
(x2)

Geen opmerkingen: