zondag 24 september 2017

Mijn meest geslaagde Facebook-post

Kim Jong-Un heeft Donald Trump een ‘geestesgestoorde oude gek’ genoemd. Kijk, dat is nu eens nieuws dat ik wél wil vernemen. Er is te weinig nieuws waarvan een mens gaat glimlachen. En het is toch alweer van Berlusconi’s “Angela Merkel heeft geen neukbare kont” geleden dat een politicus nog eens iets interessants te vertellen had.
Je zal het altijd zien. Wil je voor het eerst in je leven een Dag allemaal kopen, zit er niet genoeg geld in je portefeuille.
Ik ging naar de bakker en vroeg om een worstenbroodje. “Warm?” ”Ja, graag.”
Na een halve minuut haalde de mevrouw het worstenbroodje uit de oven en vroeg ze: “Wat mag het zijn voor u?” Blijkbaar was dat haar manier om te zeggen “Dat zal het zijn?”
Verwarrende ervaring.
“Ik zit op de bus.”
“Ik ben thuis.”
“Ah oké, chill.”
“Waar zit ge?”
“Op de bus nog altijd.”
“Ik thuis.”
“Ah oké.”
Kan iemand mij zeggen waarover die pubers de hele tijd aan ‘t sms’en zijn? Het moet toch érgens over gaan?

23-9-2017
Ik heb een dag of tien geleden in mijn studio een dansnummertje opgevoerd en de webcamregistratie daarvan heb ik samen met een van mijn teksten op Facebook gepost. Ik danste op ‘Korolev’ van Public Service Broadcasting. Dat wilde ik gewoon nog eens even in herinnering brengen, omdat ik die bewuste Facebookpost als een van mijn meest geslaagde Facebookposts aller tijden beschouw, en dat wil natuurlijk wel wat zeggen, na bijna tien jaar Facebook.
(Dus, ICYMI: de bewuste Facebookpost is terug te vinden op mijn tijdlijn.)
(En u, welke Facebookpost(s) beschouwt u als uw meest geslaagde?)
(U gaat toch zeker niet beweren dat u over zo’n dingen nooit nadenkt?)
Dat een Europees kampioenschap in Azerbeidzjan kan plaatsvinden, illustreert voor mij wat er mis is met deze wereld. Heel veel dingen zijn nep en bijna alles is geld. Azerbeidzjan hoort niet bij Europa, het ligt in (Centraal-)Azië. Daar zijn we het toch wel allemaal over eens, of niet?

Geen opmerkingen: