donderdag 19 juli 2007

Plak er adjectieven op

En waar ik aan het einde van alweer een mooie dag enorm van kan genieten, dat zijn een drietal vliegen die af en aan op mijn arm komen rondlopen en mij zodoende een aangename tinteling bezorgen. Het soort onbewust aangename sensatie waar ik de zomer ongeveer het meest dankbaar voor ben. In de winter is alles koud, hard, leeg en nors. Vliegen op mijn arm zijn mooi, leuk, aangenaam en spannend.

Ik hou niet van beachvolley, maar de muziek die rond het speelterrein schalt is meestal wel te pruimen. Het zijn het soort late jaren '90 hits waaraan ik occasioneel een verre herinnering koppel en ook dat vind ik een aangename sensatie. Hoe minder kledingstukken, hoe meer vreugd: dat is de zomer.

De man die mij de boxen verkocht voor 2,5 euro per stuk was seniel. Seniel is een neutraal woord om aan te duiden dat de man werkelijk een geestelijke handicap had. Ik beledig hem niet, integendeel. Hij was heel vriendelijk en behulpzaam. Om aan te tonen dat mijn aankoop nog in goede staat verkeerde sloot hij de boxen aan op zijn laptop en hij liet "Beep" van Pussycat Dolls door de winkel schallen. RecuPC is een winkel die kansarmen en lichtgehandicapten de kans geeft te integreren in de maatschappij. Ik koop er mijn materiaal en word er vriendelijk geholpen.

De vakantie bevalt me, ondertussen. Er gebeurt vanalles tegen alle verwachtingen in. Geen komma in die zin. Hout vasthouden. En dat is schrijftaal.

Geen opmerkingen: