Bonzai.Dat boompje kennen we nog. Zou Madonna ooit gezegd hebben dat ze oh zo in touch is met de natuur, poserend naast een bonzai? Wat ze wel met zekerheid heeft gezegd is dat ze wil scheiden van Guy Ritchie. Leidt ze een hype in? Gaan veertienjarige meisjes - of wie the fuck spreekt ze tegenwoordig eigenlijk nog aan, nog steeds Freya Van den Bossche? - het nu massaal 'uitmaken' met hun vriendjes? Ik begrijp het niet.
Madonna laat haar plaat producen door Pharell. Madonna huilt, ze heeft nooit eerder kritiek te horen gekregen op de manier waarop Pharell die uit. Nochtans is hij zelf ook maar een forel. Maar 'Madge' heeft zich altijd omringd met yesmen. Net als heel wat veertienjarige meisjes op de speelplaats. Madonna richt meer schade aan dan ze geluk brengt. Dat kan bewezen worden. Ze is als Charlie Watts die een beroerte achter zijn drumstel zou krijgen: niet meer tot een hit in staat. Ze is als een veertienjarige die te ver gaat in haar imaginaire alleenheerschappij en plots haar verjaardag alleen staat te vieren.
Belle Perez (spreek uit "Bèl Péré") kent dan weer enkel succes in de lage landen. Toch zou je haar attitude vaak professioneler, of toch minder hysterisch kunnen noemen dan die van Madonna. Geen gedoe met mannen uit Moeskroen of kinderen uit Malawi, nee, een scheiding in der minne van haar Mario en de kous is af.
Intussen ligt "Gipsy" in de winkels en zonder die plaat beluisterd te hebben weet ik zeker dat ze Belle in al haar rijkdom vat. Belle, die zelf als zigeunerin door het leven gaat, huist sinds jaar en dag in een caravan en is de verpersoonlijking van die typische zigeunersfeer, met dat zand, die hoeden, die kleuren en die gekke talen, snorren, rokken en oude rolpatronen. Dat viel me opnieuw op toen ze laatst naast Willy Sommers in "Tien om te Zien" stond.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Belle Peré: inderdaad! Dat loop ik al jaren te zeggen. Maar niemand luistert, eh. Niemand.
Een reactie posten