woensdag 18 juni 2008

Zwanen: 1 - Ali en gezelschap: 0

Wat doet u als u op een bospad oog in oog staat met twee volwassen zwanen? De vraag drong zich nadrukkelijk op toen het ons overkwam. S. poogde de dieren met een stok te verjagen, een vervelend initiatief waarop de vogels allerminst ingingen. Ook trachtten we ongemerkt achter hun ruggen door te sluipen, maar ze draaiden hun koppen zo vervaarlijk snel dat we niet door durfden gaan.

Naar twee joggers riep ik "let op voor de zwanen," maar ze sloegen geen acht op mij. We keken ze na en we zagen hen behoedzaam langs de dieren wandelen en daarna voortlopen. We voelden ons sissy's, maar keerden niet op onze stappen terug.

Toen kreeg ik ook nog telefoon van A. en praatten we over de begrafenis, maar de vraag was dus: wat zou u doen als u op een bospad oog in oog staat met twee volwassen zwanen? In de wetenschap dat zwanen naar uw ogen pikken...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En ik maar denken dat je 1m90 groot was...

Nee dus, je blijkt 1m10 te zijn. :-)

freaq zei

mijn ogen afdekken en op het gevoel voortlopen. logisch!

Anoniem zei

wachten tot het donker, wanneer ze (zoals in het zwanenmeer) mensenmeisjes worden?

Anoniem zei

@Lene: alsof de pijngrens van grote mensen hoger ligt. Ik kan beamen dat dat niet het geval is.

Wat ik zou doen? Er in een grote boog langs gaan.