woensdag 14 mei 2008

Ik refereer aan de voetbalploeg Zenit Sint-Petersburg in de eerste zin van de derde alinea

Het is een strijd. Ik klik op "Blog maken" in plaats van op "Aanmelden", ik typ "kijk" in plaats van "klik", ik vraag me af waarom ik eraan begin.
R. zei me dat ik iets aan m'n mijn wallen moest doen. Water drinken, met name. En ik dacht: "wallen??"

Mijn bed lag voor me als een zwembad voor een honderdmeterschoolslagzwemmer met goesting. Tel de lettergrepen en besef dat ik het niet laten kon. Een tijdje later werd ik wakker zonder dat er iets veranderd was, integendeel. Wat ik had was nog erger en buiten leek het te gaan regenen, omdat het onheilspellend waaide.

Ik wist dat het woord 'zenit' iets met de (stand van de) zon te maken heeft, maar wat precies dat zou ik een andere keer uitklaren. En dat ik de finale tegen de Rangers niet zou volgen was evident: een ploeg die gedurende - ik riep het herhaaldelijk en met steeds meer ongeloof tegen A. - drie en een half uur voetbal niet tot scoren was gekomen, die was mijn aandacht niet waard.

(De Glasgow Rangers dus, die laatsten. En of 'zenit' in het Russisch ook iets met de (stand van de) zon te maken heeft, dat moet ik een andere keer maar eens uitklaren.)

Geen opmerkingen: