vrijdag 2 mei 2008

Mijn er-nog-niet-helemaal-bovenop-zijn geïllustreerd

Nee, zelfs een nachtje heeft me er nog niet helemaal bovenop gebracht. Ik ben verward en slechts tot mijn verbazing in staat deze zinnen te typen.

Bij de bakker had ik net een farce voor, ten gevolge van mijn er-nog-niet-helemaal-bovenop-zijn. Ik vroeg vier sandwiches, - geen onredelijke vraag in een bakkerij - maar die waren er al niet meer. "Vier boterkoeken dan maar?" speelde de verkoopster handig in op mijn wat wasted manier van doen. En ik maar akkoord gaan, ondanks het verdubbelde bedrag.

Bij afrekening bleek uiteraard dat ik die €3.60 niet bij me had. Hoewel, ik kwam er toch,...bijna: €3.50. Maar ik bleek nog verkeerd geteld te hebben, want het was maar €2.50. "Oh, sorry ik ben verward," stamelde ik. En zij: "Dat zie ik", doelend op mijn paarsuitgeslagen rechteroog. Toch mocht ik mijn boterkoeken meenemen.

Ik heb me naar huis gerept en heb €1.10 geleend van A. Daarmee ben ik meteen terug naar de bakker gegaan. Ze moest eens grinniken toen ze me zag binnenkomen.

Geen opmerkingen: