zaterdag 11 mei 2013

Interview met Kim De Gelder

Toen Kim De Gelder deze morgen de rechtzaal binnenkwam, leek hij even te lachen naar de camera. "Klopt niet", zegt De Gelder, met wie ik tijdens de middagpauze kort kon spreken.

* Je lachte even naar de camera, Kim. Je weet toch dat zoiets gevoelig ligt bij het publiek?

- Ik,.. ik, weet niet. Ik wil hier liever pas morgen over praten..

* We hebben maar twee minuutjes, Kimbo. Geen gezeik en ande...r gestotter nu. Oké?

- Oké.

* Vertel trouwens eens waarom je altijd zo'n verwarde indruk maakt. Is dat gespeeld?

- Ja, duh. Zo kom ik over als een gek en maak ik kans om geïnterneerd te worden in plaats van dat ik als een crimineel naar de gevangenis moet.

* Je bent dus perfect bij je verstand?

- Niet anders dan andere mensen, denk ik.

Verliefd

* Voor de dag ermee dan. Waar moest je vanmorgen om lachen?

- Ik moest niet echt lachen, het was meer een verlegen grimas.

* En waarom dan?

- Ik heb een oogje op een van de griffiers en probeerde oogcontact te maken.

* En?

- Ik denk niet dat het iets wordt. Ze beschouwt me als een gek, denk ik.

Seinfeld

* Heb je al eens écht moeten lachen in de rechtzaal?

- Niet luidop, maar ik heb wel al binnenpretjes gehad.

* Toch niet met betrekking tot de door jou gepleegde feiten, mag ik hopen?

- Nee, met een scène uit een aflevering van ‘Seinfeld’ waar ik aan moest denken.

* Welke scène?

- Die waarin Jerry en Elaine regels vastleggen om te bepalen hoe ze seks kunnen hebben, zonder dat er een relatie van komt.

* Dat is inderdaad een erg grappige scène. Zijn er nog meer dingen die je grappig vindt?

- De normale dingen, denk ik. Alex Agnew, ‘Het eiland’, ‘In de gloria’.

Op dat moment luidde de bel voor het vervolg van de zitting. Twee cipiers kwamen De Gelder halen en vroegen mij het gerechtsgebouw te verlaten. Na vandaag weet ik nog steeds niet wat ik van De Gelder moet denken. Maar dat hij ‘Seinfeld’ leuk vindt, pleit voor hem.

Geen opmerkingen: